Dags att göra som alla andra:)

Då har man skaffat blogg då:) Känns som de kan var lite roligt att ha faktiskt. När man blir äldre och vill kolla vad man gjorde för ett  par år sedan:) Alla minnen som man faktiskt kan se tillbaka på sen. Får se hur mycket det blir skrivet men ska i alla fall försöka att uppdatera:)

Lite Fakta om mig då om någon vill veta.

1. Vad heter du? Madeleine Rengart
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? inte en aning..
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Ida, men pappa vägrade
4. Vilket stjärntecken är du? Tvilling
5. Vilken årgång är du? 1986
6. Vart bor du? Kaffebacken i Norrköping
7. Bott utomlands? Nej inte längre än 3 veckor:)
8. Flyttat antal gånger? 2 gånger sen jag flyttde hemifrån
9. Vart skulle du vilja bo? Thailand ett par veckor om året men jag gillar vår nya lgh
10. Vilken skolklass? Läser 3e året på linköpings universitet till Samhälls och kulturanalytiker
11. Vad vill du bli när du blir äldre? Jobba som utredare hos polisen..

UTSEENDE
1. Hur lång är du?
168 cm
2. Hur mycket väger du? I vanliga fall väger jag 50 kilo (men nu är jag inne i vecka 28 och väger 57 kilo)
3. Hårfärg och frisyr? Ganska långt och Blont
4. Ögonfärg? Brun
5. Mest nöjd med? Rumpan.. haha kan jag tacka hästarna för
6. Minst nöjd med? skulle inte ha något emot lite större tuttar:)
7. Skostorlek? 38
8. Glasögon? Nej
9. Gar du några piercingar/tatueringar? har haft piercing i naveln men inte nu längre.

FAVORITER
1. Filmer? många
2. Låtar? lyssnar på det mesta
3. Årstider? sommar
4. Mat/dryck? Grillat och Maten i thailand
5. Djur? Häst (Valle) och min lilla vovve (Nelly)
6. Färg? Svart och vit
7. Parfym? Gucci ruch summer och escadas rock in rio
8. Tv-program? Desperate Housewives just nu i alla fall. hinner inte se så mkt på tv
9. Ämne i skolan? Gillar företagsekonomi
10. Sysselsättning? Hästarna, Träna med vovven,shoppa och kompisar, plugga

KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka? En svart, den enda jag kan ha just nu:)
2. Vad använder du just nu för skor? Svarta stövlar
3. Favoritfärg på kläder? Svart och vit
4. Favoritmaterial på kläder? de som är skönt
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? En varm canada goose jacka
6. Favoritaffärer? Gina tricot, vila
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? lite för mkt i bland men just nu inte så mycket eftersom magen bara växer och inget sitter så bra:)
8. Favoritmärke? olika
9. Vad har du för byxstorlek? 25-26
10. Vad har du för tröjstorlek? XS-S

BLANDAT
1. Vad heter din morfar? Lars
2. Var har du i din:
a) Jackficka just nu? Mobil, nycklar och hundgodis
b) Jobbväska just nu? har grejer till skolan. den bärbara datorn mm
c) Handväska eller liknande just nu? tuggummi, läppglans kaleder nycklar och masssor av annat skit!!
3. Vad är du beroende av? Läppglans och choklad
4. Vilket land kommer du i från? Sverige.
5. Vilken sorts lipsyl använder du?
6. Vad tror du på?
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Ingen
8. Vad köpte du senast? En klänning
9. Har du nåt husdjur? hund och häst.
10. Var bor du? i våran nyrenoverade lgh

KLÄDER
Skor: för tilfället kan jag ju inte ha högklackat så de blir jympaskor eller låga stövlar.
Sneakers: två olika modeller från lacoste. grymt sköna!
Jeans: kan ha ett par av mina jeans för tilfället och snart är nog dom också för små..
T-shirt: Lite oliks
Underkläder: hotpants med matchande bh

ACCESSOARER
Väska: min bruna Friis väska med gulddetaljer
Plånbok: en svart
Klocka: silvrig dolce och gabbana

TEKNIK
Tv:
precis köpt en 50 tums tv
Mobiltelefon: Sony Ericsson någonting
Kamera: Casio exilim. en svart som är superbra.
Dator: En bärbar fujutsi siemens och en stationär dator som jag inte vet vilket märke det är på

BADRUM
Tandkräm: Colgate white now
Tvål: palmolive med honung eller den nya rosa..
Parfym: Massor
Medicin: äter bara järntabletter

MAT OCH DRYCK
Mineralvatten: Loka päron
Vin: vitt, får bara huvudvärk av rött.
Bröd: Rostat bröd är godst men ine så nyttigt så de blir ganska mycket fullkorn med.
Glass: Daimstrut

HEMMA
Säng: en 180säng med svart skinngavel
Lakan: vit satin
Espressomaskin: en kruups. jättegott kaffe!
Kylskåp: en side by side i rostfritt stål med ismaskin och kallvatten:)

FÄRDMEDEL
Bil:  en ny Volvo v50 som vi fick för ett par veckor sedan eftersom vår gamla brann upp:)
Taxibolag: inte en aning
Cykel: En mountinbike

ÖVRIGT
Frisörsalong: Roots
Bank: Nordea

Min lilla Nelly

Min lilla Nelly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0