Hund till salu!!!

Någon som vill köpa en tollare? Idag är hon till salu! Haha nej då men den här veckan har det verkligen märkts att hon inte har fått lika mkt motion som vanligt! Eftersom hon skadade tassen i måndags har vi bara fått gå korta promenader på ca 10 min och försökt att hon inte ska springa omkring så mkt. I tisdags när vi kom hem hade hon hittat en toalettrulle som hon hade massakerat i hela lgh. I dag när jag kom hem hade hon varit uppe på köksbänken (som hon verkligen ALDRIG annars är) och tagit en flaska jodopax som vi använde till hennes sår och totalt massakerat! Det blev samtal direkt till veterinären och giftcentralen eftersom vi inte visste om hon hade fått i sig något. Som tur var låg det mest på golvet och det var ingen fara om hon hade fått i sig lite. Hon fick mjölk och lite mat så om eran hund får för sig att äta jodopax så vet ni att dom ska ha mjölk:)

Nu börjar i alla fall tassen bli bra och promenaderna blir längre vilket nelly tycker är bra:)

Här kommer lite foton på lilla Nelly, Barnvagnen och sängen:)

Bandage på lilla tassen:)


Nelly och bästa kattkompisen Mercedes


Spjälsängen


Barnvagnen. tack snälla sponsorer! (Våra föräldrar) Hur skulle vi klara oss utan er? Ni är underbara!!


Nelly har hittat toalettrullen och hade tråkigt. Syns det?:)


Vet int riktigt hur hon lyckades, men söt är hon i alla fall!




 

Kommentarer
Postat av: Marie, Tessie & Passe

Hej! Jag får nästan dåligt samvete för jag har inte varit inne på din sida på länge, så länge så jag inte sett de underbara julbilderna! De måste jag ju ha ;) Jag förstår vad du menar med att hon blir mer och mer lik Tessie. Jag känner igen Tessie i ansiktet men hennes kropp ser ännu finare ut ;)

Inget är som väntans tider...och tiden går...och tiden går...och tiden gååååår...

Tänker på er, och är stolt över er och Nelly!

//Marie

2009-01-25 @ 00:15:42
URL: http://blazingfowlers.se
Postat av: Marie, Tessie & Passe

hur skriver jag egentligen...för att undvika missförstånd så tycker jag att Nelly ser snyggare ut än Tessie. Hoppas det blir någon utställning framåt sommaren så jag får svart på vitt att jag hade rätt ;)

//Marie ..igen..

2009-01-25 @ 00:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0