Karlskrona, spår och C-uppsats!

Det var sjukt länge sen jag skrev men min c-uppsats har tagit all tid!! Vi lämnade in den i fredags så nu hoppas jag bara att den är godkänd!!! Får reda på de den 22:e så nu är det lugnt ett litet tag framöver i alla fall..

Förra veckan träffade jag marie och håkan som har krokasmedens kenel och de hjälpte mig att lägga blodspår. Nelly klarade det riktigt bra trots att hon tyckte att hon skulle bada mitt i och tappade bort sig lite men i övrigt tyckte i alla fall marie att hon var duktig. Jag har ju själv bara lagt raka spår på ca 60-100 meter och nu var det 350 meter med både vinklar och bloduppehåll. I dag träffade jag dem igen och nelly snurrade lite i börja av spåret och funderade på vad hon skulle göra men så fort hon fick upp det blev de mycket bättre!! Hon korsade spåret mycket i början men följde det ändå och ju längre vi gick ju mer fokuserad blev hon och ju bättre gick spårningen:) Det är kul att man börjar komma igång lite med det nu inför tolar specialen! Nelly är så duktig så jag hoppas vi kan var med och ställa upp på workingtest och utställning i alla fall! Och marie (passe och tessie) nu funkar apporteringen jättebra också:) hon kommer direkt tillmig, sätter sig fot och väntar tills jag säger åt henne att släppa så hoppas de håller i sig:)

I fredags var jag i karlskrona och hälsade på min bror som gör lumpen där. Vi åkte stridsbåt och det var verkligen kul!! Det är så sjukt fint i skärgården där. det var långt att åka men jag hade ju sällskap av både morfar. farmor farfar och emelie så det var kul. Mammaoch pappa var redan där. De tog husbilen redan på torsdagen och hom hem i söndags. så skönt att ha husbil! Man har ju med sig allt man behöver:)

Nej nu blir de nog snart tråkigt att läsa så jag lägger upp lite bilder från evckan som varit:)

Ella och Nelly myser i soffan:)


Nelly har precis klarat spåret och vill inte släppa sin fångst:)


Mitt allt


Haha adam har bytt blöja för första gången:)


Hela familen:) Älskar er alla så otroligt mycket!!


Jag och lilla martin i stridsbåten


Karlskrona skärgård


Min älskade Ella!


pernilla och jag testade hennes systemkamera vid strömmen:)


sötaste vovven:)


jag
                  

Nelly och jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0