Duktiga Nelly!

I dag var jag på öppna förskolan med Jennifer och Liam. Jättetrevligt! Sen blev det promenad till fotbollsplan och leka med bollen med Nelly. Nu var jag ute och tränade liggande under gång med nelly och nu sitter det perfekt:) Så duktig är hon! Så fort stannande under gång sitter ska jag anmäla henne till lydnad klass 1 som inehåller detta:

Platsliggande är i 2 min och inom synhåll för förarna (c:a 20 m från hundarna).

Tandvisning är obligatoriskt moment.

Linförighet (med koppel) i vanlig marsch med vändningar och halter, och även rak språngmarsch.

Platsläggande under gång, lämnar man hunden c:a 10 m.

Inkallning lämnas hunden 15 m.

Ställande ställer hunden under gång och fortsätter marschen c:a 10 m.

Apportering vid sidan av förare i c:a 5 sek.

Hopp över hinder hunden lämnas på ena sidan hindret och föraren ställer upp på andra sidan hindret, hunden skall hoppa fritt över hindret och inta utgångsställning.

Helhetsintryck görs en bedömning av samarbetet mellan förare och hund. Hänsyn tas även till ekipagets uppträdande mellan momenten.

Förutom det kan hon en hel del saker i de andra klasserna så nu har jag bestämt mig för att satsa på lydnad och agillity! Men jag ska gå lite jaktprov och sådant också för då blir marie glad:) Och apporteringen kan ma inte sluta med om man har börjat för de är de bästa nelly vet!!

För övrigt så mår min lilla Ella skrutt bara bra och hon kryper fortare och fortare:) Nu ska Ella bada och sen sova hoppas jag så vi kan se på Arga snickaren och greys anatomy! (tur man har inspelningsbar box när man har barn som inte alltid vill sova när man själv vill. I morgon blir det öppna igen på morgonen med Jennifer och Liam och sen blir det bak med Emelie och Anna:) Lång inlägg blev det visst:)





Kommentarer
Postat av: Anna

Jättetrevligt var det:) Och så roligt att träffa dig och emelie igen:D Ha det så bra puss:)

2009-10-19 @ 14:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0